Fram och till baka

Just nu är jag hemma från Öland. En vecka då jag ska arbeta, Läsa, fundera och Städa bilen.

För ett tag sedan skrev jag att jag sökt till Högskolan. Mitt förstahandsval strök jag efter en tid. Anledningen till detta är att det kändes som att sikta lågt. Ungefär som att kasta pil och skicka iväg den långt ifrån bullseye, medvetet.

Istället för att låta allt rulla på, med Universitets-utbildning och jobb, väljer jag att vänta ett år till. Det senaste året har väckt funderingar kring yrkesval, karriär och livet i stort. Det är som ett pussel som jag delvis tror kommer flätas samman under året. Det är dock ett pussel som kommer sakna bitar och som ständigt kommer växa i olika riktningar.

Philip hördegård hordegard badhusgatan wordpress

Philip hördegård hordegard badhusgatan wordpress

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Fram och till baka

  1. Jag kör på svensk och N-Y-tid på klockan. Mest bara för att jag var där på resa med min bibelskola för några(många) år sedan och älskade staden. Vrida upp sina klockor manuellt är bra läckert måste ja säga

Kommentera

