Vy

Vart man än kommer möter man fantastiska utsikter. Från planet, från vår balkong och till och med utsikten från en bilruta kan ibland vara det mest fantastiska. Jag hade kört landcruiser, två mil på en timma, jag var mitt ute på stäppen, i Maasai-land. Blue mountains till höger, där Tanzanite bryts. Till vänster afrikas högsta berg. Framför mig märkliga träd. Ett till synes oändligt landskap av torra buskar och oregelbundet utplacerade grå träd breder ut sig. Efter någon kilometer uppenbaras plötsligt grönska, som en glass i öknen. Barn som leker och badar i ett litet vattendrag. Bor det människor här ute? tydligen!

Tyvärr har jag ingen bild från denna resa men för någon vecka sedan besökte vi vänner i Arusha och kollade på utsikten, som för ovanlighetens skulle tittade tillbaka…philip hördegård badhusgatan wordpress blogg arusha tanzania view africa

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Vy

  1. Emelie

    Woow, det här var en fin dag!

Kommentera

