Kongamano

badhusgatan wordpress philip hördegård bloglovin

Här kan man fundera mycket. Natte håller, i skrivande stund, på att redigera en liten film från en av de finaste kvällarna i min Tanzania-historia. Nysnö har aldrig tidigare kännts så fantastiskt vackert och majestätiskt. Visst har det funnits dagar hemma i sverige då man längtat efter att hoppa ut i backarna, på jakt efter den orörda backen, men detta är något helt annat. Mitt i svetten ser man ett snötäckt berg. grymt!

I helgen har vi haft ett ungdomsläger, vissa av mina läsare är nog familjära med bödalägret eller diverse scout-läger. Ett liknande läger har i helgen ägt rum där vi bor. Jag och Natte har varit ansvariga för att ordna med pingis och biljard. Lite fritidsledare. En fantastisk helg där kontakter har knutits, inte bara mellan deltagarna utan även med mig. Det är verkligen intressant att prata med folk i ens egen ålder, människor med helt andra typer ev erfarenheter och kunskaper. Jag är lyckligt lottad här nere!

Bildcred: Natanaeljohansson.se

Vi ses vänner

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

