safari

betyder resa på swahili. Och det är just rest, som jag och min kusin Natanael har gjort. Redan innan vår ”stora resa” var vi på en lite mindre. Vi var ute i den Tanzanska vildmarken i ett dygn för att jaga vilda djur. Tjusningen med jakten här nere är att man inte är i en nationalpark. Detta i sin tur innebär att man inte måste sitta inne i bilen även om man ser ett snällt djur. Under jakten insåg jag att jag inte är någon jägare, men för att citera min farmor angående händelsen. Alla behöver inte vara jägare.

Fler bilder som berör den ”stora resan” kommer inom kort.

philip hördegård badhusgatan wordpress natanael johansson giraff jakt jaga gnu jumbo tanzania kilimanjaro

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

