Uppgivenhet

Jag har haft en mobiltelefon som jag verkligen gillat. I denna har jag gjort viktiga anteckningar på sjukt bra idéer, bokat möten (varav ett på måndag som jag nu troligtvis kommer att missa), fotat trevliga bilder, samt ringt, bloggat, smsat och twittrat från. Den är nu inte hos mig längre, jag ska inte gå in på ur det gick till, men jag blev inte rånad, snarare utsatt för ett attentat från en ficktjuv, en ficktjuv som stjäl från en jacka på en krok på ett ”säkert” ställe. Trodde jag! Jag är helt fysiskt oskadd, dock fick jag en psykisk smäll i ansiktet, att folk kan göra så. Jag må vara naiv men detta trodde jag inte, med tanke på omständigheterna.

Just nu slog det mig:
vart ska jag nu anteckna mina kreativa idéer som jag får när jag inte har tillgång till papper och penna?
Hur ska jag smsa, ringa?
Vem ska väcka mig på morgonen genom hundskall?
Hur ska jag nu kunna rulla ut en toalettpappersrulle på tre sekunder?
Hur ska jag nu kunna förtära virtuell dryck genom att vinkla telefonen?

Många frågor. ingar svar.

Urskta om jag verkar äckel-optimistisk.

philip hordegard hördegård badhusgatan wordpress blogg blog weekend bag väska svart skinnväska ökenkängor bomberjacka bomer jacka tajta jeans skinny

philip hordegard hördegård badhusgatan wordpress blogg blog weekend bag väska svart skinnväska ökenkängor bomberjacka bomer jacka tajta jeans skinny

philip hordegard hördegård badhusgatan wordpress blogg blog weekend bag väska svart skinnväska ökenkängor bomberjacka bomer jacka tajta jeans skinny

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Uppgivenhet

  1. sv: Ja, men visst är den!

    Synd på telefonen, jag blev rånad på min Nokia 3310 med Snobbenskal en gång när jag var typ 16. Jag blev sukt sur men mest jobbigt är det med all info man har i telefonen.

  2. Du får glädjas åt de istället. Tänk så mycket tid du nu kommer ha att fotografera med ”riktig” kamera, sova och känna ett inre välbefinnande över att inte ha något tungt i fickan. Läs en bok philip.

  3. Jonathan

    Sjukt surt :/

    Var hände det någon stans?

Kommentera

