19 Aug

För åtta år sedan var jag och tittade på inspelningen till TV-programmet gladiatorerna. Jag hade aldrig trott att mitt liv skulle se ut som det kom att göra efter den dagen. Tre grabbar, tre syskon, fem familjemedlemmar. Allt var så smidigt, en vanlig bil, räkna antalet tallrikar som skulle dukas fram till maten och så vidare. Den 19 augusti 2002 föddes min lillasyster. Alice. Hon är helt fantastisk, hon är en människa, fast en liten. Hon är smart, kan läsa och räkna. Kan gå och springa. Kan trösta och ge råd! Min lillasyster, vad skulle jag göra utan dig? Grattis på åttaårsdagen, av hela mitt hjärta.

philip alice hördegård hordegard lillasyster syster badhusgatan wordpress blog blogg

philip alice hördegård hordegard lillasyster syster badhusgatan wordpress blog blogg
philip alice hördegård hordegard lillasyster syster badhusgatan wordpress blog blogg

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “19 Aug

  1. Va söt hon är!
    Jag kommer ihåg när vi var ett gäng hemma hos dig för många år sedan, och så ville hon att jag skulle läsa en bok för henne. Det märks att tiden går fort..

  2. Lennart Carlsson

    Det var väldigt vackert skrivet om din lillasyster! Gratta Alice i efterskott från oss! Ni är hela familjen mycket välkomna hit till Malmö, till Stapelbäddsparken och till oss i Arlöv när det passar er! Blir det kanske första veckoslutet i sept.?, när det nu tydligen inte blev i dag? Tack att jag får vara din vän här på FB!
    Vänligen
    Din moders morbror
    Lennart Carlsson (och Evy)

Kommentera

