Fundering

I helgen har jag varit på Nyhem, trevligt som vanligt. Träffa alla som man bara träffar en gång om året, säga ”hej” som man säger ”hej” till, en gång om året. Träffa lite nya människor som man, i framtiden, kommer hälsa på en gång om året.

Framtid: Ibland känner jag mig stor. Ibland träffar man äldre människor och inser att man inte var så stor. Märkligt. Till exempel känner jag mig stor när jag säger god morgon till min lillasyster. När hon ler tillbaka med sin glugg och kisar med ögonen blir jag stolt. När hon drar mig i armen på stan, när jag inte vill kolla på Hello Kitty tunikor, när hon lägger sin mössa på sned och man rättar till den, när hon vill att jag ska natta henne på kvällarna.

Framtiden är Just nu lite som ett oskarpt fotografi över en solnedgång. Tittar man noga så kan man urskilja små saker. En silhuett i ena hörnet. Något härligt, något helt ovisst. Något som gör att man vill både skratta och gråta. Något som vill få en att kämpa och något vill vill få en att ge upp. Ge 100- eller 0%. Allt eller inget? Vad är allt eller inget? Vad väntar? Det vet jag inte…

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Fundering

  1. Andreas

    Hej!

    Det var sjukt trevligt att ses på Nyhem. Hör av dig om du landar i Göteborg någon gång i sommar.

    Nu när jag kollar in din blogg, så minns jag att jag varit här inne förut.

    Ha det bra!

  2. Svar:
    Tack så mycket Philip! Va roligt att du tycker det 🙂
    Måste säga att jag gillar din blogg starkt! Väldigt bra skrivet och alla bilder är otroligt snygga. Du har talang minsann.

Kommentera

