Okej okej

Vi har redan konstaterat att Oskar Linnros debutplatta är riktigt, riktigt bra. En annan sak jag vetat är att hans forna Snook-kollega, Daniel Adams Ray, också har jobbat på ett soloprojekt. Dock är detta något som bara har varit i pereferin ända tills Dan visade mig Adams Rays första singel. Dum av Dig heter den. Och visst låten är väldigt svängig och skön. Men tyvärr är den lite väl lik Oskar Linnros musik. Redan tio sekunder in i låten kan man lägga in textraden ”vi blir aldrig som dem från stan”. Och inte för att jag är någon expert, men jag tror att han kanske skulle valt en lägre tonart?

Förutom att göra skön musik, är den här killen väldigt intressant i mina ögon. Han har bland annat gått på Berghs, en skola som jag själv skulle tänka mig att gå på. Där vann han, tillsammans med två andra killar, ett väldigt ärofullt pris. Daniel är med andra ord en väldigt duktig Grafisk Designer. Tillsammans med Nette och Martin Lydén driver han också klädmärket ”Lagom”. Kika på A/W här. Märket gå bland annat att köpa på Bobbys i jönköping.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Okej okej

  1. Det är synd att han kommer bli ihågkommen som ”den andra från Snook”.

    För den här låten är riktigt bra!

Kommentera

