drömmar

En dröm som jag har haft sedan jag var liten är nog att vara DJ. Och när jag menar DJ menar en riktig en, en som spelar klubb-musik på vinyl och inte låtar från senaste melodifestivalen, vilket verkar vara en vanlig företeelse i småstäder. Det jag efterfrågar är sköna mixar där man, istället för att vråla i kör till Bransta City Släckers, dansar. När jag var liten och gick på lågstadiet ordnade sexorna disco med jämna mellanrum. När man såg den handritade affischen tittade man alltid på det coola dj-namnet. Dj Calle, hur coolt låter inte det? DjPhil. Nae kanske inte.

Troligtvis är det svårt att få någon bra house-Dj att bli poppis i dessa trakter, med tanke på att man hällre vrålar i kör till Bransta City Släckers än ägnar sig åt dans…eller vad vet jag. Jag borde kanske inte yttra mig alls…jag är ju inte så aktiv i de s.k klubbarna här omkring.

Efter att ha sett denna dokumnentäern blir jag inte mindre sugen på att uppliva min pojkdröm. Den handlar om en av Sveriges mest populära dj’s som ändå lyckats vara relativt okänd för oss svenskar. Axwell, ball kille.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

