Någon slags frihet

Idag gjordes det sista utav skolarbete, det gick bra och mycket har känts överraskande bra. I morgon är hela min klass sjuk så vi åker till Mellbystrand för att kurera oss med minigolf, kubb och allt annat som bör göras när man är sjuk. Killarna åker i en egen bil och vi ska lyssna på hårdkokt hip-hop med så mycket svordomar att det troligen skulle vara en enda lång ton om den spelades upp i Amerikansk TV.

Just nu tittar jag ut genom mitt fönster från övervåningen. Solen försvinner sakta, pappa som har varit iväg och byggt ett köksbord kommer hem med bilen. Jag funderar, ser framåt, inte bakåt. För även om bakåt verkade okej ett tag, så är det ändå framåt alla andra ändå är på väg. Följ strömmen.

Min bror är helt okej när det gäller att leverera en pose.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

