Min eftermiddag

I och med att studentbalen närmar sig ed stormsteg var jag igår kväll tvungen att kika till hur hur läget var. Läget var bra förutom en sak. Mina smokingbyxor. Dessa hade på tok för stor fotvidd, skräddaren bor för långt bort. Detta behövde omedelbart korrigeras! Därför begav jag mig till farmor. Hon skulle visst kunna fixa detta. Hon gjorde det och, det  med bravur. En sällan skådad flitighet uppenbarades. Hon var noggrann och hade koll, som om hon inte gjort annat än att fixa sådana saker. Jag vet ju i och för sig att hon egentligen till yrket är bonde, men hon var hejdlöst duktig på nål och tråd. Mitt fotosug har åter igen kommit tillbaka vilket är roligt. Alla bilder är tagna av mig själv.

Sy in byxor

måttband

sömnad

sewing machine

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Min eftermiddag

  1. julia

    superfarmorn!
    jag gillar din blogg phille, den är fin:)

  2. fina bilder! ^
    Vad är det för kamera?

Kommentera

