Brun

Idag var det brunt. Jag gjorde ett matteprov som inte var brunt! Skönt!

Hämtade min lillasyster hos en kompis, det blev en trevlig stund med kladdkaka och trevligt prat. Deras kaniner hade ganska nyligen fått ungar, och de var små och sjukt söta. Saken är den att när jag skulle hålla i en av dem kände djurvännen i mig att det blev för mycket…ja, som jag skriver nu skulle man kunna tro att jag skulle börja gråta, men så är icke fallet, snarare tvärt om. När den fantastiskt söta kaninens  tår/klor/naglar fastnade i min hands tunna hud började jag rysa, det var obehagligt. Den lilla stackaren togs snart där efter ur mina händer, jag kunde pusta ut. Faktum är att jag kände mig löjligare än lille skutt när jag stod där och fylldes av avsky mot det fantastikt fina djur jag hållit i min hand sekunden tidigare. En oskuldsfull liten kanin, hur man man bli rädd för en sån? Ja, det vet jag inte.

Och till sist en dålig liten vits; jag blev en räddhare.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

