Lyrik

Jag kommer ihåg att jag sa det; Detta kommer bli det bästa på riktigt länge. Och jag gillar inte att upplyfta mig själv men jag känner hur rätt jag hade när jag första gången hörde Oscar Linnros och låten Ack, Sundbuberg. Nu har han gjort det igen, en av männen bakom Snook har nu släppt låten från och med du. Jag gillar den vansinnigt mycket. Vi ska inte ens tala om texten! Grymt!

Står i din port står bara still
För en minut sen var du min
en tredjedel av den jag var går hem
för en är krossad, en är din
det här är slutet på vår film

Från och med nu
Från och med du

Ser dig på blåa i april
i telefon i nya jeans
men jag har samma trasor på och röker samma marlboro
jag minns varenda scen ifrån vår film

från och med nu
från och med du

jag blir aldrig samma, från och med du

(från och med då från och med du)

från och med du

(somliga ljus brinner aldrig ut)

står inte ut, står inte ut
ett år försvinner utan ljus
även om ett sekel går så ska jag alltid vänta på vår tur
från och med då

Från och med du, du,du,du
från och med du, du,du,du

ja vi gör det igen samma, jag vi gör det igen samma som förut
somliga ljus brinner aldrig ut

och i din port har ingenting
förändrats utom just på din
för bredvid ditt namn står ett namn till


1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Lyrik

  1. Underbar.
    Texten är fin med.!

Kommentera

