Om tankar

Jag har fått för mig att jag tänker mycket. Jag vet inte om det bra är något jag har fått för mig, att jag skulle tänka mer än andra. För när jag tänker på det så slår det mig…;Vissa människor som inte verkar tänka alls, tenderar att verka tänka mest när det kommmer till kritan. Är det just förvåningen över de fördommar jag hyser mor vederbörande som gör att dennes tankar verkar outgrundligt djupa och genomtänkta. Folk kanske tänker detsamma om mig; Att jag troligvis inte har så djupa tankegångar, men när sedan får höra mig säga något blir de överumplade av det djup min tanke har. Jag tänker nog inte alltid så djupt, men jag tänker nog desto mer, alltså bara tänker och funderar, vrider och vänder. Vi underskattar nog oss själva och varandra. Vi är olika och detta kan visa sig på de mest oanade sätt.

”Ingen tanke är färdig förrän den är formulerad i ord. Att skriva är att göra många tankar färdiga.”

Sven Wernström

Citatet ovan är väl en slags sammanfattning av den här bloggen.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

