Iakttagelse

Idag var jag ute och gick en sväng. Där kommer ett något äldre par ut från en restaurang. Båda är klädda i bruna Mockajacor. Som om det vore koreograferat drar de båda bak jackärmen för att kolla klockan. Du har en kvart på dig, säger kvinnan. Antagligen ska mannen tillbaka från lunchen. Han svarar något otydligt. Vid det här laget har jag nu passerat dem. Jag vänder mig, nyfiket men försiktigt, om. Mannen tar upp en kam ur bakfickan och drar genom håret. Det är ngt med äldre män och kammar. Det är häftigt. Jag kammar mig sällan.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

