Trysil 2/3 – Mellanakten

Dagens väder var betydligt bättre. Ingen nederbörd och enstaka gånger tittade vår vän solen fram.

Första gången jag var i Trysil för ca fem år sedan väcktes en dröm och en längtan hos mig. Jag ville upp på högsta toppen och åka off pist. Ascoolt. Denna dröm blev nu verklighet x2. Vi gick upp till Trysils två absolut högsta toppar och åkte ner på den finaste lös-snö som min bräda har fått smaka på. Jag har ju i och för sig ingen större erfarenhet, men kul var det.

Det var värt att lägga sig helt utmattad på toppen. Det var mäktigt där uppe!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

