Musik

När man frågar folk vad de lyssnar på för musik svarar de ofta. Jag lyssnar på all musik…men inte metal. Jag lyssnar på lyssnar på all musik och metal, dock inte så mycket klassiskt och dansband.

Den sista tiden har jag börjat lyssna på väldigt mycket hip hop och rap. En grupp jag särskilt har fastnat för är Maskinen. Blandningen av  roliga- och underfundiga texter med rap och tunga klubbeats faller mig verkligen i smaken just nu.

Här om dagen hörde jag en intervju med en artist som jag tyvärr inte kommer ihåg vem. Han sa i alla fall att dagens ungdomar verkligen konsumerar  musik på ett helt annat sätt nu för tiden. Det är ju verkligen sant, de flesta lyssnar ju på musik konstant och med tjänster som Spotify, som gör att man har tillgång till i princip all musik i hela världen, blir det ju faktiskt så. Det kommer nog bli svårare att slå igenom som artist i framtiden när musik konsumeras snabbt som toalettpapper hos en magsjuk 15-åring. Det är lite sorgligt egentligen kan jag tycka.

Bilderna föreställer en falsmaskin.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

