Förundrad

När kom jag hem igår efter en trevlig kväll med grabbarna, runt 01.30, kan jag inte annat än förundras lite över mig själv. Faktum är att jag, vid en så pass sen timma, inser att mina kängor är blöta och därför kan tendera att få fula märken efter vägsalt.
Så vad jag gör då är att plocka fram en gammal tidning och skoborsten. Stoppade i lite papper, som man (i alla fall jag) gjorde med sina fotbollsskor när man var yngre, för att de skulle torka. Och sedan så tog jag och borstade av skorna, det kanske inte är så man egentligen ska göra för bästa möjliga resultat men det kändes så bra att göra det. Jag tycker att det är trevligt att putsa skor, även halv två på natten. Detta kan nog låta otroligt absurt i mångas öron, men det handlar väl lite om att förstå sakers värde och att man vill vårda sånt man tycker om. Det kan kännas sjukt nördigt men kanske finns kanske någon där ute som förstår hur jag tänker…lite granna i alla fall.

Här följer ett par bilder från kvällen.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

